JDMCITY.COM
Advertise with us!

Go Back   JDMCITY.COM > Manufacturer Forum > Honda/Acura Forum > The Honda Database

Reply

Old 06/11/2018, 09:04 AM   #1
Banning
JDM Soldier

Banning is offline

Default doen we te veel uithoudingsvermogen

Als we eenmaal weten waar we proberen te eindigen en waar de individuele kenmerken van onze atleten liggen, dan kunnen we ernaar uitkijken om onze weg naar dat doel te vinden. Zoals eerder vermeld, zullen de trainingen die we doen ons duwen of trekken langs dat snelheid / uithoudingsvermogen continuŁm. En ons doel als coach is om elke zijde op de juiste capaciteit te bouwen en tegelijkertijd de balans te bewaren.

Soms ben je opzettelijk uit balans. Misschien verhoogt het de uithoudingsvermogen kant tegen een geringe kosten aan de snelheid tijdens een basis- of basisfase. Of laat onze a?robe capaciteiten lichtjes verslechteren tijdens het einde van het seizoen, terwijl onze ana?robe capaciteiten verscherpen. Aan het begin van het seizoen klagen Nike Air Max Thea Hombre jonge atleten vaak over het feit dat ze zich niet snel voelen of van hun PR af zijn, maar in veel gevallen is dit door het ontwerp. Als coaches zijn we bewust het seizoen ongebalanceerd in de richting van de endurance-kant gegaan. We weten dat wanneer we intervallen en races toevoegen, de snelheid of het ana?robe deel zal rondkomen. Maar vaak flitsen onze atleten schreeuwend: "Ik heb geen snelheid!" Dit is geen probleem, zolang het gepland is en de snelheid binnen het bereik ligt van hoe training het kan verplaatsen.

Het punt is, dat we deze perioden moeten erkennen en plannen www.precismoule.fr naar ons beste kunnen. En laat onze atleten weten.

Af en toe zullen we ons evenwicht verknoeien en dan plannen wijzigen om de nadruk enigszins naar de ene of de andere kant te verschuiven. Races geven uitstekende feedback over waar deze capaciteiten liggen. Zie je ze worstelen om een ??tempo te behouden? Of klagen ze over hun ademhaling en longen? Of gaat het misschien om hun omzet en snelheid? Dat zijn allemaal gegevens.

Wat je hier ziet, is de lactaatcurve van een World Class 5k-loper. We hebben een lactaatdrempelproef gedaan op 3 punten (basis, voorseizoen, competitief seizoen). Samen met de traditionele LT-test voerden we een max 400m-test uit waarbij we lactaat achteraf namen (elke 2 minuten totdat het een piek bereikte) om een ??maximale anaerobe capaciteit te krijgen.

Wat je ziet is een grote verbetering in aerobe Adidas Stan Smith Damen vaardigheden (door een verschuiving van de lactaatcurve) van test 1 naar test 2. Je ziet ook een lichte verbetering in anaeroob met een verbetering in de 400m-tijd. Wat dit betekent, is dat onze basis werkte waar we de a?robe capaciteiten verhoogden terwijl we genoeg snelheid deden om dat vermogen te verbeteren of te behouden. Van test 2 tot test 3, de lactaatcurve is ongeveer hetzelfde, MAAR als je kijkt naar de anaerobe vaardigheden verbeterden ze aanzienlijk. Dus wat we hebben is een onderhoud of verbetering van onze aerobe vaardigheden (hoewel er geen verschuiving in de LT-curve was, verbeterden hun a?robe vermogens waarschijnlijk omdat de ana?robe vaardigheden veel verbeterden, dus de curve veranderde niet, maar onthoud de curve is afhankelijk van een balans) en een grote verbetering van ana?robe vaardigheden. Nogmaals, de Adidas Zx 8000 Damen balans verschuift een beetje tijdens deze periode.

In tegenstelling tot de bovenstaande atleet is dit een voorbeeld van wanneer de balans scheef wordt. Dezelfde tests, maar wat je ziet, is een verbetering van test 1 naar test 2 in termen van aerobe vaardigheden en anaeroob. Maar voor de derde test gingen mijn ana?robe capaciteiten eigenlijk achteruit, evenals een grote drop-off in mijn a?robe. Waarom? Ik heb het evenwicht verprutst en te veel hard 'anaerobisch' werk op de baan uitgevoerd waardoor mijn aerobe vaardigheden achteruitgingen en me vervolgens in een staat van overtraining bracht waar mijn snelheid ook daalde.

Het is een eenvoudige verklaring. Evenwichttraining. Maar zoals je kunt zien, kunnen de details erachter ingewikkeld worden. Misschien doen we te veel uithoudingsvermogen en niet genoeg snelheidsonderhoud tijdens Nike Air Max 90 Uomo onze basisfase, dus we moeten de snelheid in de volgende periode te sterk benadrukken.

Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules