JDMCITY.COM
Advertise with us!

Go Back   JDMCITY.COM > Manufacturer Forum > Honda/Acura Forum > The Honda Database

Reply

Old 07/03/2018, 04:20 AM   #1
Banning
JDM Lover

Banning is offline

Default complete lichaamstraining

Een paar weken geleden hebben we de video gedeeld die een analyse van de looptechniek van Elite Female Marathon Runners bleek te zijn.

Sindsdien heb ik een aantal e-mailverzoeken ontvangen van hardlopers en triatleten die me vroegen om uit te leggen hoe zij hun eigen heupmobiliteit het beste kunnen beoordelen. Wat we in dit geval echt moeten beoordelen, is de mate waarin elke beperking in hun heupflexoren de mobiliteit in de heupextensie belemmert.

Een van de eerste heupscreeningsoefeningen waarvan ik me herinner dat hij als student is opgeleid, is de Thomas Test, die hieronder wordt uitgelegd. De test en de variaties ervan kunnen worden gebruikt om een ??aantal structuren rondom de voorste heup te beoordelen. Ik gebruik het nog steeds als een van mijn go-to-tests vandaag bij het beoordelen van de fysieke eigenschappen van een hardloper.

De Thomas Test in de onderstaande video is eenvoudig te implementeren en vertelt ons over de spierlengte in termen van Iliopsoas en Rectus Femoris in het bijzonder. Als we de kwaliteit van de beweging van dichtbij bekijken wanneer de ledemaat de extensie van de uiterste heup bereikt, krijgen we ook inzicht in de Tensor Fascia Lata-klank en de daaruit voortvloeiende verhoogde spanning op de Nike Air Vapormax Donna ITB.

De belangrijkste factor bij de opzet van deze test is om het bekken in een achterover gedraaide positie te brengen door de niet-aangedane knie naar de borst toe te trekken. Dit zorgt ervoor dat alle waargenomen extensie afkomstig is van de heup, niet van het lumbro-bekken.

De meeste hardlopers en triatleten met wie ik samenwerk, en degenen die mijn cursus Online hardlooptechniek volgen (50% korting - Klik hier) zullen heel goed bekend zijn met de volgende oefening!

Ik heb de neiging om dit stuk aan te bevelen als een dagelijkse oefening om een ??sterke rek van de heupbuiger te krijgen, en ook om de connectie tussen geest en spier te stimuleren van het bewust activeren van de allerbelangrijkste Gluteus Maximus spier van de kont. Ik hou er in het bijzonder van om met 20 seconden te beginnen met passief stretchen, onmiddellijk www.coainsidanse.fr gevolgd door 20 mobiliserende herhalingen, terwijl je (1-3) verder duwt (niet stuitert).

Als extra uitdaging, voor degenen die de bovenstaande A-tot-Z-oefening gemakkelijk vinden, gebruik ik graag "hop-and-hold" -oefeningen als een vooruitgang. Onderstaande video toont de meest eenvoudige variatie hiervan.

Je verbeelding is de enige beperkende factor bij het bedenken van variaties op deze oefeningen. In wezen proberen we alleen uw dynamische stabiliteit te ontwikkelen op één been - net als hardlopen.

Vanuit een hardlopend gezichtspunt kun je bij het trainen en racen alle juiste bewuste techniek-aanwijzingen in gedachten hebben, maar als je lichaam niet in staat is om een ??dynamisch evenwicht en stabiliteit te behouden terwijl je door looppaseffici?ntie beweegt, zal dit nadelig worden be?nvloed.

Ik krijg alle atleten waarmee Adidas Ultra Boost Donna ik werk, zowel online via de cursus Running Technique (50% korting - Klik hier), of face-to-face om regelmatig oefeningen en oefeningen, zoals die hierboven, te oefenen om hun gevoel voor evenwicht en vermogen te ontwikkelen stabiliseer op één been terwijl het lichaam (en dus het massamidden) boven beweegt.

Dit is niet alleen meer een complete lichaamstraining dan alleen focussen op enkelstabiliteit, maar het blijkt ook veel praktischer dan te moeten zoeken naar een wiebelbord, stabiliteitskussen of BOSU bal telkens als je je balans wilt uitdagen proprioceptie.

Als je een echte uitdaging wilt, probeer een paar van deze oefeningen na je volgende lange termijn ... Vermoeidheid is een grote game-wisselaar!

Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules